Optymalizacja procesu bezgruntowego lakierowania w produkcji motocykli…

…optymalna przyczepność lakieru i swoboda projektowania dzięki technologii Openair®

 

Plastiki wzmocnione włóknami są głównymi materiałami wykorzystywanymi w produkcji elementów lakierowanych (takich jak osłony, zbiorniki paliwa, błotniki). Konwencjonalna obróbka tych elementów polega na myciu pod ciśnieniem, a następnie obróbce płomieniem i w końcu gruntowaniu.

Zastosowanie technologii Openair® znacznie zmniejsza ilość etapów procesu.

Nie ma już potrzeby wykonywania czyszczenia wstępnego, natomiast obróbka wstępna plazmą zastępuje, możliwa jest wyższa aktywacja powierzchni, bez ingerencji w strukturę włókien. A zatem nie ma również potrzeby gruntowania.

Długotrwała przyczepność lakieru do elementów motocykla

W efekcie otrzymujemy wyjątkowo stabilną przyczepność lakieru i jednakowy kolor całego elementu. Udowodniono również, że obróbka wstępna metodą Openair® znacznie podnosi odporność lakierowanych elementów na uszkodzenia od uderzeń kamyków.