Nowe materiały w konstrukcji statków powietrznych – skuteczna obróbka wstępna plazmą w ciśnieniu atmosferycznym.

Technologia budowy statków powietrznych uległa zasadniczej zmianie, jeśli chodzi o wykorzystywane materiały. Niegdyś do wykonywania pokrycia zewnętrznego oraz usztywnień używano niemal wyłącznie stopów aluminium. Obecnie wykonywane są one z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP).

Po raz pierwszy takich rozwiązań użył Boeing w 2007 r. do produkcji samolotów B878 Dreamliner. CFRP zostały od tego czasu udoskonalone i dziś np. Airbus A350WXB składa się w ponad 40% z CFRP

Obróbka powierzchni technologią Openair® Plasma wiąże się z wieloma bezspornymi korzyściami:

  • obróbka wstępna plazmą poprawia stabilność składników CFRP
  • obróbka technologią Openair® umożliwia niezawodność oraz wysoką jakość wiązania klejów, uszczelniaczy  i lakierów w dalszym ciągu procesu produkcyjnego
  • obróbka technologią Openair® umożliwia selektywną, sterowaną robotami plazmową obróbkę wstępną elementów znacznych rozmiarów
  • w przypadku takich elementów właśnie z powodu ich rozmiarów możliwa jest jedynie obróbka w warunkach ciśnienia atmosferycznego