Uszczelki do drzwi z profili EPDM pełnią dwie istotne funkcje – uszczelniają i redukują poziom hałasu wewnątrz pojazdu. Wykończenie uszczelek drzwi samochodowych musi zapobiegać przyleganiu do nich cząsteczek brudu. Jednakże skuteczne pokrycie powłoką funkcjonalną (przeciwcierną lub flokiem) podczas formowania profilu nie jest łatwe
W przeszłości profile EPDM musiały być szorstkowane wirującymi szczotkami drucianymi, była to czynność skomplikowana, a jej efekty – trudne do przewidzenia.
Obróbka plazmowa Openair® przed formowaniem profili EPDM w ramach istniejącej linii produkcyjnej
Zestawy dysz są umieszczane tak, by obróbka pokryła całą geometrię profilu. Proces ten, prowadzony bez przerw, jest bezdotykowy, jednolity i charakteryzuje się wysoką efektywnością.
Ze względu na istotne zalety stosowanie wstępnej obróbki plazmowej profili EPDM szybko stało się standardem współczesnego przemysłu motoryzacyjnego:
- wyższa efektywność produkcyjna dzięki obniżeniu ilości produktów odrzuconych ze względu na usterki
- pełna kontrola nad procesem
- prosta technologia, możliwość pracy 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu, wysoka dostępność (>99,5%)
- szybka konfiguracja, możliwość stosowania powtarzalnych ustawień dysz odpowiednio do geometrii profilu.